Eind 2019 haalden TU Delft, het AMS Institute en een aantal Europese steden het Europese onderzoeksproject CityFlows binnen. Het project betreft crowdmanagement en dan specifiek de ontwikkeling van ‘decision-support systems’. Essencia werd gevraagd een passend logo te verzinnen.
En dat was geen kwestie van meteen maar gaan tekenen. De uitdaging was allereerst dat de naam CityFlows weinig specifiek is: het is afgaand op de naam alleen lastig in te schatten om wat voor project of organisatie het gaat. Het beeldmerk moet dus extra informatie bieden om duidelijk te maken om wat voor soort ‘flows’ het hier gaat.
Dan was er nog het gegeven dat het project in feit uit drie living labs bestaat, Amsterdam, Barcelona en Milaan, en dat die wel samenwerken maar toch elk hun eigen cases uitwerken. Hoe geef je die steden cases subtiel een eigen gezicht? Verder was er nog de klantwens van flexibiliteit in gebruik: geschikt voor meer horizontale en meer verticale omgevingen.
Enfin, we zijn uiteindelijk tot een logo gekomen waar we zelf blij van werden en waar de opdrachtgever heel blij mee was. Zie hieronder!
___
Klant
TU Delft, AMS Institute
Realisatie
Februari-maart 2020
Discipline
Identity (ontwerp logo)