NM Magazine krijgt een nieuwe jas

Den Haag, 1 april 2013 – NM Magazine heeft met ingang van uitgave 2013 #1 een nieuwe, frisse vormgeving aangemeten gekregen. In de eerste zeven jaargangen van “Hét vakblad voor netwerkmanagement in verkeer en vervoer” zijn er steeds beetje bij beetje wijzigingen in de opmaak doorgevoerd, maar er is nu gekozen voor een drastischer make-over: zowel het logo als opzet van de pagina’s zijn compleet nieuw.

Essencia, die het vakblad mede heeft opgericht en de afgelopen jaren verantwoordelijk was voor de productie ervan, heeft de make-over zelf uitgevoerd. Het rood en de letters ‘NM’ staan nog centraal in het logo, maar de uitstraling is frisser en moderner. Ook de (pagina-) opmaak is onderhanden genomen: meer rust in de pagina’s, een nieuwe, prettig keesbare letter en een fris gebruik van kleuren.

Nieuwe samenstelling redactie
Het was geen doel op zich, maar de nieuwe vormgeving markeert daarmee wel een nieuwe fase in de geschiedenis van het vakblad. Eind 2012 maakten mede-oprichters Jaap van Kooten en Marcel Westerman plaats voor nieuw bloed in de redactie. Met ingang van uitgave 2013 #1 bestaat de redactie uit vijf ‘inhoudelijk deskundigen’. Drie van hen zijn vaste redactieleden: de hoogleraren Serge Hoogendoorn (TU Delft) en Henk Meurs (Radboud Universiteit, MuConsult), en ITS-specialist Paul van Koningsbruggen (Technolution). Daarnaast zullen er steeds twee deskundigen worden gevraagd om één of twee nummers als redactielid mee te draaien. Essencia heeft ook zitting in de redactie en blijft verantwoordelijk voor de eindredactie, vormgeving en traffic.

Download de nieuwe uitgave als pdf.


Impressie van nieuwe NM Magazine

Essencia verzorgt NM Magazine