Identiteitscrisis? Tijd voor een bezoek aan de specialist

Logo’s en huisstijlen zijn letterlijk beeldbepalend. Vooral bij de introductie van een onderneming, product of samenwerkingsverband zijn logo & huisstijl het enige houvast dat een potentiële relatie heeft: ze geven die o zo belangrijke ‘eerste indruk’. Maar biedt die indruk wel het beeld dat je wílt uitstralen? Essencia heeft een jarenlange ervaring met het adviseren en uitwerken van corporate identities en andere identiteiten.

Door Essencia gemaakte logo's
Bij het opzetten van een identiteit komt uiteraard meer kijken dan het ontwerpen van een ‘leuk logo’. Hoe wil je je positioneren in de markt? Wat zijn je krachten? Waarin onderscheid je je van de concurrenten? Om die vragen te beantwoorden is een frisse blik van een specialist een must. Essencia pakt die specialistenrol uiterst serieus op. We verdiepen ons in je onderneming of product (intakegesprek, businessplan doornemen etc.) en bespreken de mogelijke richtingen en stijlen. Vervolgens gaan onze designers aan de slag. Op basis van feedback op onze eerste uitwerkingen werken we de identiteit verder uit, desgewenst tot het niveau van een complete huisstijl & huisstijlgids.

Járen mee
Hiernaast staan enkele van de logo’s die Essencia de afgelopen tijd heeft ontwikkeld. Sommige gaan al járen mee en hebben hun kracht nog steeds verloren – een goed teken, al zeggen we het zelf. Dankzij de ervaringen van onze designers en een goede interactie met de klant, zijn onze logo’s niet in één stijlhokje te plaatsen. Doelstellingen & klant bepalen de uitkomst!
Dus zit u in een ‘identiteitscrisis’ en komt u er even niet uit? Mail of bel voor een bezoek aan de specialist en maak een afspraak!

Essencia verzorgt NM Magazine